Feminint Initiativ

En blogg utan ambitioner, av en kvinna med stora ambitioner.

Cykla

Publicerad 2013-09-15 20:00:28 i de moi

Efter min första vecka med cykel har jag tagit mig ca 12,4 mil. Utöver mina ungerfärliga 2,2 mil till och från skolan, har jag försökt att anända cykeln till mitt enda transportmedel.
 
Cykling är ett utmärkt sätt att få vardagsmotion på. Du använder stora muskler, lår och rumpa, vilka kräver mycket energi. Jag har även märkt att man anänder sig av i stort sätt hela kroppen när man te x kämpar sig uppför backar och måste ta i med hela kroppen.
Man får även riktigt god konditionsträning, och man tar sig snabbt fram, ofta snabbare än kollektivtrafiken!
 
Min Mariella
 
 Broöppning! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela