Feminint Initiativ

En blogg utan ambitioner, av en kvinna med stora ambitioner.

Eget

Publicerad 2013-08-20 23:31:47 i de moi

När jag har tid över så gillar jag att sy, måla och skriva. När jag syr föredrar jag att sy kläder. Jag såg det tidigt som ett intresse i grundskolan när man började med syslöjden, och sydde min första klänning i sexan. Jag syr fortfarande gärna klänningar, eftersom det är mitt favoritplagg. Jag planerar här näst att införskaffa mig lite äldre mönster så att jag kan sy mina egna vintageklänningar.
 
Blusen och kjolen är plagg jag designat och sytt.
 

Det är även praktiskt och mycket använbart att kuna grunderna i sömnad. Du vet aldrig när du behöver laga ett trasigt plagg, för att inte uppmuntra till slit-och slängkulturen.
 
 

Kommentarer

Postat av: Jakob

Publicerad 2013-10-17 12:14:49

Har du sytt detta? Fantastiskt! :D
Önskar jag kunde sy, skulle skapa en massa som jag sedan kunde fotografera.

Svar: Ja det har jag :D Tack!!!Jag önskar att jag kunde fotografera ^^ eller åtminstone hade en bra kamera...
Du får lära dig att sy, det är ganska lätt egentligen :)
feminintinitiativ.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela