Feminint Initiativ

En blogg utan ambitioner, av en kvinna med stora ambitioner.

Att vara kreativ

Publicerad 2013-10-17 20:50:49 i Kreativt

Kreativitet kan ju som bekant uttryckas på ganska många sätt, och man har ofta olika tider på dagen, året eller veckan som man är lite mer eller lite mindre kreativ.
Jag gillar att uttrycka mig kreativt genom att måla, sy, baka, skriva och annat "pyssel" som man gärna kallar det när kvinnor utnyttjar sina kreativa sidor.
 
Men jag kommer faktiskt också behöva använda mycket kreativitet i mitt framtida arbete. Som forskare måste man hela tiden tänka ut olika knep och designa sina experiment så att man får reda på det man vill.
 

Målandet av min "sovrumstavla"
 
 Jag gillar att ha med hästar i mina teckningar/målningar. Ett tacksamt djur att teckna.
 

Under en period har jag jobbat en del med en saga, som har kommit att bli ganska lång nu. Jag har aldrig haft några ambitioner med den egentligen, men nu när den blivit så "mastig" har jag faktiskt börjar fundera på att prova skicka in manuset till något förlag, mest för skojs skull. Annars ska jag göra en bok av den själv och ge till min lilla systerson.
 
Polé igen
 
 Förra årets pepparkakshus! Minsann en mycket kreativ sysselsättning 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: susanne

Publicerad 2013-10-17 21:16:19

Du är så duktig och kreativ i allt du gör Sara 3 Låter spännande med bok, har jag inte hört talas om ;)
kram

Svar: Nej, det är inget som var planerat eller så. Jag har skrivit massa småberättelser och så, men den här har jag liksom filat mer på :)
feminintinitiativ.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela