Feminint Initiativ

En blogg utan ambitioner, av en kvinna med stora ambitioner.

Bioinformatics

Publicerad 2013-08-11 20:41:00 i de moi

"Bioinformatik är en tvärvetenskaplig disciplin där algoritmer för analys av biologiska (särskilt molekylärbiologi) data utvecklas."
- Wikipedia
 
Bioinformatiken är en kurs jag har kvar från i vårterminen, och jag sitter och läser ikväll. Det är roligt och intressant, men det finns saker jag hellre skulle göra ikväll, som att måla. Jag har flera idéer till tavlor som jag vill måla.
En plan jag hade i sommar var att åka ut till skärgården och måla, men jag har inte gjort det. Inte än, men snart har jag semster.
Planera mindre - leder mest till onödig stress. Kanske.



På bilden syns Astrid, en av våra två underbara katter. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela