Feminint Initiativ

En blogg utan ambitioner, av en kvinna med stora ambitioner.

Sommar

Publicerad 2013-08-12 19:51:32 i Allmänt

 
Dagens Sommarpratare i P1 var Kerstin Meyer, en berömd svensk operasångerska. Jag har lyssnat på programmet hela sommaren, men Kerstin gav ett riktigt trevligt program som jag skulle vilja rekommendera till dagdrömmaren. Hon har rest världen över i sin karriär, det gav en riktigt drömsk känsla. Jag kan ju inte riktigt bestämma mig om jag ska bli en sån, alltså en paris-världsvan-pennkjols-kvinna, eller en bondmora i i ett stort trähus på landet med familjen.
 
I sommar har också Roger Stjernhult undervisat i vett och etikett i P4. Jag blev lite förvånad när jag hörde honom första gången, trodde inte det var något man frivilligt tog fasta på längre i Sverige. Men till min stora förtjusning så verkade han vara populär och fick många frågor i ämnet.
 
 
 
Det ryktas om att hösten snart är här, och jag längtar. Men först får sommaren ge sina sista blommor och solstrålar. Kulturkalaset nalkas i Göteborg, och det skulle vara trevligt om vi slapp regn under den perioden.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela