Feminint Initiativ

En blogg utan ambitioner, av en kvinna med stora ambitioner.

Sista dagen

Publicerad 2013-08-12 12:32:35 i Allmänt

Nu är det sista timmarna innan jag får lite semester.
Jag har jobbat sju veckor på arlas laboratorie i Göteborg. Det har varit sju snabba och roliga veckor. Ibland har det varit lite för lite att göra bara, men idag har jag för ovanlighetens skull väldigt många saker som jag ska hinna med, och det är roligt!

Jag har ansvar för mjölken här. Det innebär att jag hämtar prov varje timme i förpackning, för smak-och bakt.test. Gör också hållbarhetskontroller, föra in data, hämta tankar och silosar och lite annat blandat. Att hämta tankar är faktiskt bland det roligaste. Då får man upp och klättra och hämta grädde med skopor ur stora tankar. Silosarna tar vi ut med kanyler, det ska vara sterilt för att vi ska kunna kontrollera bakterieologiskt.




Arla i Göteborg är en estetiskt speciell plats, och jag önskar att jag hade haft möjlighet att fota mer här. Under åren har produktionen gått ner så mycket att väldigt många avdelningar ligger tomma. Vemodig och lite kuslig känsla.
I sommar har produktionen gått ner 30%, det är väldigt synd och jag vill passa på att slå ett slag för mjölken! Allt färre dricker mjölk, mjölken har fått lite dåligt rykte. Det är synd, för det är faktiskt en väldigt bra dryck med massor av hälsosamma nyttigheter. Vill du få i dig så mycket som möjligt av dom bör eko standard mjölk vara valet.











Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela